mylifemittval.blogg.se

Om livet när allt känns bra eller tungt.

...lång paus.

Publicerad 2018-10-02 19:09:32 i Allmänt,

Det var en lång paus i mitt bloggande. Mycket har hänt och förändrats, dock till det bättre. Nu dammar jag av min blogg och ska fortsätta att skriva. Om vad? Om det som jag vill skriva om men antagligen så blir det en del om natur och kanske lite tantsnack och sockstickning eller en och annan vante.
 
Dagens ämne:
Hur mycket är lagomt att ta med sig ut i skogen för att klara ett till två dygn ute? (Sommar/höst.)
Jag tänker så här:
Tarp.
Vatten och en vattenrenare.
Soppa på påse.
Lite kaffe/the.
Kåsa, spork, och lilla trangiaköket. (visp fixar man med hjälp av några grenar, t ex från en björk)
Och sist men inte minst, kniven med tändstålet.
 
Det här funkar om man planerar en övernattning i skogen. Annars kanske det är så att det enda som finns i "packningen" är kniven med tändstål. Och hur gör man då? Håller tummarna för uppehåll i vädret, några smaskiga granskott (OBS får endast plockas i egen skog eller med skogägares tillstånd) en stor gran att sova under och en bäck att dricka vatten ur.
 
(Katten på bilden heter Thyra)
 
 

Om

Min profilbild

Kiki

Skogstokig naturtörstande skogsmulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela