mylifemittval.blogg.se

Om livet när allt känns bra eller tungt.

Framgång.

Publicerad 2015-06-17 07:41:17 i Allmänt, PMR, hälsa, polymyalgia reumatika, reumatiker, sommar,

Det känns som att jag för första gången sen 2012 kan lägga PMR'en bakom mig helt och hållet, vilken seger! Den fortsatta minskningen av Prednisolonet går jättebra, jag är nu nere i den lägsta dosen sen början.
Ingen känsla av salpetersyra i lår och överarmar och jag kan utmana mer i träning och annan aktivitet.
 
Nästa steg var att anmäla mig till en utbildning och det är gjort, nu väntar jag på svaret om jag kommer in. Jag hoppas verkligen det för målet med utbildningen är betydelsefull för mig.
 
Sen jobbar jag på nästa mål och det är att tappa de kilon som jag lagt på mig pga Prednisolonet. Erkänner att jag slarvat ett tag men nu tar jag i med hårdhandskarna. Strickt LCHF och kilona rymmer sin kos och midjan minskar. YES!
 
Jag har naturligt alltid varit en sån som vägt lite och har alltid varit smal, för smal. Men tyvärr så går jag upp i vikt av vissa mediciner. Det här har hänt en gång tidigare men de kilona gick jag ner och jag hade precis nått målet när jag fick beskedet att börja med Prednisolonet...
 
En annan positiv förändring som skett är att jag den 23/12 2014 helt plötsligt tappade suget på att röka så jag har inte rökt sen dess trots att jag har vänner och arbetskamrater som röker, jag vill helt enkelt inte längre. Önskar verkligen att andra får uppleva samma för det är en häftig känsla.
 
Önskar er alla en riktigt god och fin sommar med mycket glädje och värme!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kiki

Skogstokig naturtörstande skogsmulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela