mylifemittval.blogg.se

Om livet när allt känns bra eller tungt.

Träning...

Publicerad 2015-02-17 10:44:37 i Allmänt, motion, polymyalgia reumatika,

Den ständiga kampen.
Det ständiga dåliga samvetet.
Den ständiga smärtan.
...men med ett mål, att må så bra det går!
 
Utan träningen skulle jag inte fungera alls. Och skulle jag lyssna på smärtan så skulle det inte bli någon träning. Så det är till att bita ihop och köra igång!
 
Riktigt så är det inte, jag lyssnar faktiskt mycket på vad min kropp orkar och mäktar med. När jag tränar så följer jag inte klockan och jag räknar inte steg, moment eller sträcka. När kroppen säger stopp så är det stopp.
 
Idag ville inte vänster arm så då koncentrerade jag mig på resten och strax är det dax för en stund på motionscykeln. Sen ska jag arbeta fram träning som passar min ländrygg och som jag lätt kan göra hemma.
 
Min träning består varierande av:
 
Promenader
Motionscykel
Crosstrainer
Träningsbänk
Skivstång
Hantlar
och ett par snören som sitter i taljor i taket med vikter i en ände och ögla att hålla i i den andra änden.
 
Det här låter mycket men jag gör aldrig alla moment, återigen får kroppen bestämma vad jag ska göra.
 
Nä Tant! Dax att hoppa upp på cykeln!
 
Kram på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kiki

Skogstokig naturtörstande skogsmulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela