mylifemittval.blogg.se

Om livet när allt känns bra eller tungt.

Hämta kraft.

Publicerad 2015-02-03 13:11:35 i Allmänt, motion, musik, polymyalgia reumatika, reumatiker, reumatism, snö, sång,

I de bästa och de näst sämsta stunderna hämtar jag kraft i skogen eller i musiken. I de stunderna kan jag vara "här och nu". Det är en mentalt närvarande meditation och det här funkar för mig. Andra har säkert andra sätt som att t ex sätta på hårdrock på högsta volym och om det funkar är det rätt. Det finns inget fel sätt att hämta kraft så länge som kraften och orken fylls på. Om jag inte kommit ut i skogen på några dagar så kryper det i kroppen, det är som ett beroende men ett bra sådant.
 
På grund av sjukdom, olycka eller ålder så kan man tappa förmågor och en förmåga som jag tappat är min sångröst. Dock finns gehöret, kunskapen och lusten kvar och så länge som det finns så kommer jag att glida ner på plats vid pianot och klinka på och sjunga.
Det som berövat mig min röst är kortisonet. Som punktinsatt medicin funkar det tvärtom men vid långtidsbehandling så har det liksom "snott" styrkan i stämbanden. Lite sorgligt men jag har som sagt fortfarande lusten.
Och nu kanske någon undrar var jag hämtar kraft i de absolut sämsta stunderna? Då drar jag täcket över huvudet och går i ide...
 
Ikväll ska jag på körövning och sjunga tillsammans med andra vilket det var några år sen jag gjorde, käns faktiskt lite nervöst. JAG nervös!!! Skit, det är nytt. Äh, skyller på ålder. ;)
 
Men först ska jag ta min skogspromenad och jag hoppas verkligen att skogsvägen är plogad nu efter all snö vi fått.
 
Kram på er och kör försiktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kiki

Skogstokig naturtörstande skogsmulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela