mylifemittval.blogg.se

Om livet när allt känns bra eller tungt.

En "bra" dag...

Publicerad 2015-02-01 18:50:00 i Allmänt, PMR, polymyalgia reumatika, reumatiker, reumatism, snö,

Jag har gjort första arbetspasset sen den 1:a jan. Kroppen krachade och jag gick i ide, det kändes som det bästa alternativet just då. Rycka i handbromsen, göra ett totalstopp och börja om.
 
Jag hade tidigare Alvedon Forte + Diklofenak som smärtlindring men så började det krångla för mig och jag samlade på mig vätska pga Diklofenaken. I december förra året fick jag sluta helt med den och sen rasade min kropp. Och varför envisas med en så "simpel" smärtlindring när det finns starkare? Jo jag gillar inte att bli påverkad av starka mediciner, thats it! Nu har jag fått Alvedon 665 och det funkar. Helt smärtfri blir jag inte men det tar topparna av smärtan så jag kan fungera.
 
Innan jag skulle åka från jobbet i förmiddags fick jag "leta" fram bilen under snön, det tog ca en halvtimme innan jag kunde starta och åka hem. Ja vi har ju nästan på gränsen till snöstorm, men inget som en inte klarar av :)
 
Min PMR påverkas inte av vädret och det känns skönt, det räcker liksom att lederna gnäller.
 
Det är en bra dag trots att solen inte skiner och trots att jag inte kunde ta min promenad. Det är en bra dag för jag har klarat ett arbetspass.
 
Kram på er alla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kiki

Skogstokig naturtörstande skogsmulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela