mylifemittval.blogg.se

Om livet när allt känns bra eller tungt.

Äntligen är jag fri!!!

Publicerad 2015-08-03 13:43:00 i Allmänt,

Två år och två månader har jag dragits med denna eländiga medicin men nu är det ÖVER, nu är jag FRI!
 
I fredags tog jag sista dosen och igår mådde jag sådär, men det gick bra. Idag har jag gjort ett träningspass bestående av 40 minuter på träningscykeln, skivstången och lite annat smått och gott i träningsväg. Tufft var det idag eftersom jag inte längre är dopad med Prednisolon och min puls var högre. Men jag sitter här och skriver så då lever jag alltså! :D
 
Men åren har varit en kamp. Vätska i kroppen, mer arytmi, hög vilopuls, i perioder högt blodtryck och så viktökning. Dock tycker jag att jag lyckats bra med vikten då jag endast ökat 15 kg, det hade kunnat vara 50 kg. Fick också gråstarr på köpet :P men det går att fixa sen, inget jag oroar mig för. Rätt mysigt att se världen lite gulaktig, det blir liksom ett varmare sken.
 
Den här stunden har jag väntat på länge och igår firade jag med godis från en Alladinask, ja jag vet... socker och en massa annat onyttigt men vaddå? Nu börjar ett nytt kapitel, ett utan kortison och förhoppningsvis viktras och minskad mängd vätska i kroppen. Och en bättre hälsa f
 
Snart kanske jag känner igen mig själv i spegeln oxå ;)
 
Kram på er alla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kiki

Skogstokig naturtörstande skogsmulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela