mylifemittval.blogg.se

Om livet när allt känns bra eller tungt.

April APRIL april!!!

Publicerad 2015-04-01 09:01:36 i Allmänt, PMR, polymyalgia reumatika,

Har roat mig lite under morgonen med att läsa aprilskämt och nog gav det ett och annat skratt men följande är inget aprilskämt...
 
Många provtagningar har det blivit sen jag fick diagnosen PMR. En del duktiga och en del mindre duktiga som stuckit mig i armen men det bjuder jag på, alla behöver träning. :)
I alla fall så har jag fått svar på den senaste provtagningen och för första gången på över två år så är min snabbsänka på 2.5 och sänkan på 8. Det är inom normalvärdet. Snacka om en som blev glad!!! Och klart jag firade! Glass från sjukhuskiosken i Hudik och sen en nygjord glutenfri tekaka med ädelost och salami från Finesse!
 
Mmmmmmmums!
 
Beskedet var extra glädjande med tanke på att jag i januari i år fick veta att det var klassat som kroniskt.
 
Och vad händer nu? Förutom att det verkar som att jag är "frisk"?
 
Jo nu kommer nästa fas. Prednisolonet (kortisonet) ska sättas ut (trappas ner) och det, ja ärligt talat så har jag ingen aning om hur min kropp kommer att reagera men det kommer att ta tid.
En vanlig reaktion på minskning av kortison är att det kan kännas lika i kroppen som det andra och det kan kännas mer. Jag hoppas iaf att det för en gångs skull funkar smidigt och bra för mig så jag äntligen blir fri det. Kortison är bra när det behövs, annars är det en liten djävul med horn i pannan med risk för allvarliga biverkningar.
 
Hur som helst så ser jag äntligen en ljusning och nu får det räcka med elände, tycker att jag har haft min beskärda del, med råge!
 
Det känns gott, modet stiger och jag landar i harmoni. Nu vänder jag eländet ryggen och ser framåt!
 
Glad Påsk på Er alla! Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kiki

Skogstokig naturtörstande skogsmulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela